Warsaw University of Technology
Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering
która odbędzie się w dniu 29 listopada 2013 r. w Warszawie na Wydziale Samochodów
i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej w gmachu Samochodów i Ciagników
przy ul. Narbutta 84, sala Multimedialna
prof. dr hab. inż. Włodzimierz KURNIK – przewodniczacy
prof. dr hab. inż. Jerzy BAJKOWSKI
dr Włodzimierz BRAMOWICZ
prof. nzw. dr hab. inż. Jacek DYBAŁA
dr inż. Mirosław GIDLEWSKI
dr Stefan GÓRALCZYK
prof. nzw. dr hab. inż. Wiesław GRZESIKIEWICZ
mgr inż. Ryszard KĘDZIA
prof. dr hab. inż. Maciej KOŚCIELNY
prof. dr hab. inż. Stanisław KRUCZYŃSKI
prof. dr hab. inż. Zbigniew LOZIA
prof. nzw. dr hab. inż. Sławomir LUFT
dr inż. Andrzej MUSZYŃSKI
prof. nzw. dr hab. inż. Marek PIETRZAKOWSKI
prof. nzw. dr hab. inż. Andrzej PIĘTAK
prof. dr hab. inż. Stanisław RADKOWSKI
Rajesh K. SING
dr inż. Krzysztof SZCZUROWSKI
prof. dr hab. inż. Jan SZLAGOWSKI
prof. dr hab. Andrzej TYLIKOWSKI
dr hab. inż. Robert ZALEWSKI
dr inż. Zbigniew ŻEBROWSKI
dr inż. Marcin JASIŃSKI – przewodniczacy
mgr inż. Kamil LUBIKOWSKI – sekretarz
dr inż. Michał BARTYŚ
dr inż. Jędrzej MĄCZAK
mgr Piotr PAJESTKA
mgr inż. Krzysztof ROKICKI
mgr inż. Przemysław SZULIM
V Międzynarodowa Konferencja „Systemy Mechatroniczne Pojazdów i Maszyn Roboczych” jest
kontynuacją Międzynarodowego Sympozjum „Mechatronika samochodowa – problemy edukacji”
zorganizowanego przez Wydział SiMR PW w dniu 7 kwietnia 2006 i poświęconego szeroko
rozumianej problematyce nauczania zawodowego mechatroniki samochodowej.
Współczesny pojazd, będąc produktem powszechnego użycia, generujacym znaczne koszty
użytkowania (bezpośrednie i pośrednie: skażenie środowiska, zagrożenie zdrowia i życia)
angażuje znaczący potencjał społeczno-gospodarczy. Jest także wyznacznikiem postępu
cywilizacyjnego. Pojazdy staja sie złożonymi systemami, wzajemnie przenikających się
zamkniętych układów automatycznej regulacji, bardzo zróżnicowanych parametrów
optymalizujących pracę silnika, systemów bezpieczeństwa biernego i czynnego pojazdu, oraz
systemów komfortu jego użytkowania. Jest także produktem mechanicznym, elektronicznym i
informatycznym jednocześnie, z minimum 10 letnią perspektywą eksploatacji w pogarszającym
się stanie sprawności technicznej. Obsługa i naprawa tak złożonego obiektu, jakim staje się
współczesny samochód, niesie za sobą nowe wyzwania diagnostyczne oraz edukacyjne.
Konferencja została podzielona na dwie części:
Szczegółowy program konferencji (.pdf)
Udział w Konferencji jest bezpłatny.
Rejestracja uczestników konferencji będzie się odbywać wyłącznie przy użyciu formularzy elektronicznych na stronie internetowej konferencji do dnia 22.11.2013 r.
Krótkie streszczenia referatów (do 300 słów) prosimy przesyłac również przez powyższą stronę internetową do dnia 23.11.2013 r.
Prezentacja na sesji plenarnej trwa 20 minut (15 minut prezentacja, 5 minut dyskusja, slajdy w języku angielskim).
Plakaty prosimy przygotować w formacie A1 (pionowy), w języku angielskim.
Pełne teksty referatów, po uzyskaniu pozytywnej opinii, będą drukowane po Konferencji w czasopismach: Zeszyty Naukowe Instytutu Pojazdów lub Diagnostyka.
Pełne teksty referatów prosimy przesłać do dnia 23 lutego 2014 r. przez stronę:
http://www.publikacje.mechatronika.info.pl/
Komunikat o Konferencji (.pdf)